Aby dowiedzieć się więcej o zarządzaniu drukiem oraz na temat tego czym rzeczywiście jest audyt w poligrafii wystarczy przeczytać ten tekst. Każdemu marketerowi zależy na tym, aby koszty druku były zoptymalizowane w jak największym stopniu. Pierwszym etapem optymalizacji w print management jest audyt w poligrafii.

Do czego służy audyt w poligrafii?

Audyt w poligrafii pokazuje w jaki sposób w budżecie marketingowym można wygenerować oszczędności. MMDS print management przeprowadza audyt w poligrafii przed rozpoczęciem długofalowej współpracy ze spółkami z branży FMCG, przedsiębiorstwami z branży IT czy innymi spółkami, których działalność jest ukierunkowana na B2C.

Jak wygląda audyt w poligrafii?

Podczas dogłębnego procesu, jakim jest audyt w poligrafii najważniejsza jest analiza potrzeb poligraficznych i propozycja optymalizacji rozwiązań i kosztów. To główna zasada print management. Rynek poligraficzny dynamicznie się rozwija, pojawiają się nowe technologie mające zastosowanie w druku, tak więc ekspert print management skorzysta z tej wiedzy przeprowadzając audyt w poligrafii.

Ile kosztuje audyt w poligrafii?

Eksperci MMDS print management przeprowadzają audyt w poligrafii bezpłatnie w ramach przygotowania do świadczenia usług. Audyt w poligrafii to także analiza potrzeb, wskazanie działań dających w efekcie obniżenie kosztów druku. Gdy portfolio materiałów poligraficznych jest obszerne i obejmuje wydruki na różnych powierzchniach, wykorzystując zazwyczaj różnorodne technologie, można śmiało rozważyć nawiązanie współpracy z firmą zewnętrzną, świadczącą usługi zarządzania drukiem.

Audyt w poligrafii, analiza, wskazanie korzyści

Aby obraz sytuacji w obszarze materiałów poligraficznych dla pracowników działu marketingu był kompletny, nieodzowna staje się analiza funkcjonalności istniejących rozwiązań i dobranie rozsądnych alternatyw, będąca efektem audytu w poligrafii. Niekiedy okazuje się, że kosztowny kolor z palety Pantone można zastąpić drukiem w skali CMYK, często też rodzaj uszlachetnienia można zoptymalizować. Po wdrożeniu procedur wskazanych przez audyt w poligrafii, skrócony zostaje przede wszystkim czas konieczny na czynności związane z koordynacją procesu produkcji, akceptacją gotowych materiałów oraz z ich dostawą we wskazane miejsce. Ponadto zaoszczędzone środki finansowe –jest to zazwyczaj około 20% budżetu w skali globalnej, można przeznaczyć na dodatkowe rozwiązania, umożliwiające głębszą penetrację rynku i skuteczniejsze dotarcie do grup docelowych.

Print management dlaczego warto?

Doskonałe rozeznanie w rynku dostawców usług poligraficznych jest gwarantem jakości druku. Wykorzystanie potencjału ekspertów poligrafii zawsze procentuje. Gdy dodamy do tego rozwinięty dział konfekcjonowania i logistyki, zapewniający terminowe dostawy nakładów we wskazane miejsca, mamy pełen obraz korzyści.